7/7/13

Είναι φίλος μας ο Γιάννης...


«Η χαραυγή της Νίκης» λεγόταν η ταινία του 1971 στην οποία ο συμπαθής ηθοποιός Δήμος Σταρένιος είπε την αθάνατη ατάκα «είναι φίλοι μας οι Γερμανοί.»
Θα παρερμηνεύσω την ατάκα και θα γράψω «είναι φίλος μας ο Γιάννης» και δε θέλω να με ρωτήσετε «ποιος Γιάννης;».
Είναι ένδειξη ασέβειας στο ΜΕΓΑ ΕΥΕΡΓΕΤΗ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ τον Γιάννη Βαρδινογιάννη, ιδιοκτήτη και πρόεδρο της HELLENIC SEAWAYS που αποφάσισε ανιδιοτελώς, με μεγάλη χασούρα και χωρίς κανένα λόγο να «διαλύσει τις τιμές» και να πηγαίνουμε στο Βόλο μόνο με 16 ΕΥΡΩ!
Νομίζετε πως ειρωνεύομαι;
Μα και ΦΥΣΙΚΑ ΕΙΡΩΝΕΥΟΜΑΙ, ΝΕΥΡΙΑΖΩ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΩ, ΟΤΑΝ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ κατέβασαν τις τιμές, γιατί βρέθηκε μια εταιρεία (ΑΝΕΣ) που να μην κερδοσκοπεί με την ανάγκη μας.
Τί σκέφτηκαν λοιπόν οι "φωστήρες" της HELLENIC SEAWAYS, σαν να αναφέρονταν σε ιθαγενείς;
Να φέρουν ένα πλοίο στη γραμμή να ανταγωνιστεί τον «Πρωτέα» και τις τιμές του, να του πάρουν μερίδιο στην αγορά, τόσο ώστε να καταστεί ζημιογόνα η επιχείρηση της ΑΝΕΣ και μετά θα είναι πάλι βασιλιάδες στους ιθαγενείς των...

Βορείων Σποράδων και θα διαμορφώσουν εκ νέου τις τιμές, όπως οι ίδιοι επιθυμούν.
Αποφάσισαν να «πετάξουν» από την γραμμή των Βορείων Σποράδων τον «Πρωτέα» ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΧΑΛΑΕΙ ΤΗΝ ΠΙΑΤΣΑ επειδή δεν κερδοσκοπεί και πληρώνεται σε μια λογική τιμή για την μεταφορά αυτοκινήτων και επιβατών στο Βόλο.
Θα μου επιτρέψετε να επεκτείνω τη σκέψη μου λίγο περισσότερο, εφόσον σας προκαλέσω να κοιτάξετε στο διαδίκτυο τον οικονομικό κύκλο εργασιών των νησιών της Συμης(ΑΝΕΣ) http://www.anes.gr/ και της Σκυρου http://www.sne.gr/,
να μάθετε πόσοι κάτοικοι υπάρχουν σε αυτά τα νησιά και πόσος κόσμος διακινείται στις γραμμές τους.
Έπειτα κάντε την αναλογία για να δείτε ότι στο δικό μας νησί διακινούνται ασυγκρίτως περισσότερα εμπορεύματα και επιβάτες και απαντήστε μου στην απλή ερώτηση, αν δικαιούμαστε να υποπτευόμαστε ότι τόσα χρόνια κάποιοι τα « άρπαζαν» κανονικά και με το νόμο, βοηθώντας το καθεστώς της μονοπωλιακής πολιτικής στις γραμμές των Βορείων Σποράδων.
Πως είναι δυνατόν καμιά δημοτική αρχή, δεκαετίες τώρα να μην έχει κάνει μια έρευνα αγοράς και να μην έχει απευθύνει ένα κάλεσμα σε τόσες εταιρίες που υπάρχουν στον ελληνικό χώρο, για εξέταση έστω των οικονομικών δεδομένων της γραμμής.
Γιατί να μην έχει μια οικονομική μελέτη ο Δήμος στα χέρια του και να την είχε καταθέσει σε όλες τις εταιρείες;
Πως είναι δυνατόν σε ένα νησί με τόσο πλούτο να μην έχει αναπτυχθεί μια κερδοφόρα ναυτιλιακή εταιρεία;
Πως είναι δυνατόν να μην έχει γίνει κανένας ξεσηκωμός ενάντια σε αυτό το καθεστώς που ανεβάζει το κόστος ζωής στα ύψη;
Πως ήταν δυνατόν και αφήσαμε να κατακρεουργήσουν το εγχείρημα του πλοίου «Παναγία Σκιάθου» και να μας επιβάλουν πάλι τις τιμές τους και κανείς δεν αντέδρασε;
Πως είναι δυνατόν;
Θα έλεγε κανείς ότι οι κοινωνίες είναι άξιες των αποφάσεων τους η της αδράνειας τους.
Επιτρέψτε μου να διαφωνήσω και να ισχυριστώ ότι οι κοινωνίες χρειάζονται, τουλάχιστον, Δημοτικούς "άρχοντες" με συναίσθηση των υποχρεώσεων και των απαιτήσεων των καιρών, να έχουν την ικανότητα λήψης και εκτέλεσης των αποφάσεων, που υπηρετούν το συμφέρον του τόπου και να μην αποσκοπούν σε ιδιωτικό όφελος ή προβολή μέσω της θέσης τους.
Να μην συμβιβάζονται με όλους και με όλα και στο τέλος να μην πετυχαίνουν τίποτα.
Θεωρώ ότι οι συνθήκες έχουν ωριμάσει ώστε τέτοιες αποφάσεις να δημιουργήσουν την επανάσταση του αυτονόητου, ώστε να «στρίψουμε» το δικό μας καράβι (ΣΚΙΑΘΟΣ) και να το οδηγήσουμε σε ποιοτικά, ασφαλή και σε σύγχρονα λιμάνια...
Αν δηλαδή αποφασίσουν οι εταιρίες να φύγουν από τις γραμμές μας θα πηγαίνουμε με βάρκες στην ηπειρωτική Ελλάδα!
Επιτακτική ανάγκη, η δημιουργία ναυτιλιακής εταιρείας Σκιάθου, κάτι που ελπίζω ότι θα γίνει πολύ σύντομα, μιας και θα είναι ο πρώτος στόχος του Συνδυασμού ΝΕΑ ΠΝΟΗ, που θα διεκδικήσει την Δημαρχεία στις εκλογές του Μαΐου 2014.
Υ.Γ.:
Ο νέος αυτός συνδυασμός θα αποτελείται κατά βάση από νέους ανθρώπους, γεμάτους όρεξη, ιδέες και δύναμη για να κάνουν την ΑΛΛΑΓΗ που χρειάζεται ο τόπος μας.
Πάσχαλης Μανώλης

Σκιάθος