15/7/10

Περιβάλλον – Τουρισμός, μία αμφίδρομη σχέση.

Οι πιέσεις που υφίσταται το περιβάλλον στο νησί μας όπως και σε κάθε ανεπτυγμένη τουριστικά περιοχή  έχουν ήδη γίνει αισθητές. Άναρχη οικιστική ανάπτυξη, παράνομη δόμηση, καταπάτηση βιοτόπων, θαλάσσια ρύπανση, ρύπανση των υπόγειων υδάτων, διάβρωση του εδάφους και αισθητική υποβάθμιση είναι τα συνηθέστερα περιβαλλοντικά προβλήματα. Στα πλαίσια αυτού του σκεπτικού, το περιβάλλον πρέπει να διασωθεί όχι μόνον για την αξία που έχει αυτό καθαυτό για εμάς που κατοικούμε σε αυτό το νησί όλο το χρόνο, αλλά και γιατί έχει οικονομική αξία. Είναι το κεφάλαιο πάνω στο οποίο επενδύει ο τουρισμός μας. Αν καταστραφεί, καταστρέφεται και το τουριστικό μας «προϊόν».
Η αειφορία  άλλωστε δεν αφορά  μόνο τη διατήρηση του περιβάλλοντος αλλά και τη βιωσιμότητα του τουρισμού ως τομέα επιχειρηματικής δράσης. Για να αποτελέσει παράγοντα ανάπτυξης, επί παραδείγματι, για τον τουρισμό σε μια περιοχή πρέπει να υπάρχεί  ένα αντίστοιχο επίπεδο υποδομών και υπηρεσιών. Αντιλαμβανόμαστε ότι βιώνουμε πλέον στο νησί μας ένα περιβαλλοντικά και οικονομικά αβέβαιο  μέλλον. Η εύρεση λύσεων για την ΚΑΛΥΨΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ,  προκειμένου να διασφαλίσουμε ένα υγιές περιβάλλον και να υλοποιήσει λύσεις όταν έχει  άδειο και ακόμη περισσότερο χρεωμένο  ταμείο.
Είναι λογικό να αναρωτιέστε πώς θα προχωρήσουμε στη κάλυψη των βασικών υποδομών όταν η χώρα μας αντιμετωπίζει αυτό το τεράστιο δημοσιονομικό πρόβλημα.
Η απάντηση είναι ευκολότερη εάν συνυπολογίσουμε 2 παραμέτρους 
Α. Τη σύμπραξη Ιδιωτικού με Δημόσιο Τομέα (ΣΔΙΤ) 
Β. Την αξιοποίηση προγραμμάτων των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
Β. Τα πλεονεκτήματα του νησιού μας, γεωγραφική θέση, το κλίμα, το φυσικό κάλλος  κ.τ.λ. είναι θα λέγαμε «μαγαζί γωνία»
Έτσι εάν προσέξουμε και δεν ξεπουλήσουμε τις υπηρεσίες φιλέτα, όπως μία μαρίνα χωρίς να τη συνδυάσουμε με την κατοχυρώσουμε κάποιου μεγάλου έργου όπως επέκταση αεροδρομίου, νέο λιμάνι, έχουμε μεγάλο περιθώριο διεκδίκησης για έργα ανάπτυξης.  Επιπροσθέτως, με τον Καλλικράτη και τις νέες αρμοδιότητες αλλά και την ύπαρξη νέων πόρων από ΦΠΑ, Λιμενικό ταμείο κλπ. Επιβάλλεται να γίνει νέος σχεδιασμός και ο προϋπολογισμός του Δήμου να γίνει για όλη την νέα 4ετία, έτσι θα σχεδιασθούν τα έργα με βάση τις μελέτες που πρέπει σε χρόνο άμεσο να εκπονηθούν, καθώς η παρούσα Δημοτική Αρχή ελάχιστα έχει προχωρήσει σε μελέτες έργων και κινείται σε ρυθμό «βλέπουμε και κάνουμε»
Παράλληλα, όταν υπάρχει ανάπτυξη και οικονομική ευρωστία στο νησί μας μπορούμε με εύρυθμη διαχείριση να κάνουμε ουσιαστικά έργα προστασίας του περιβάλλοντος, όπως να ανακατασκευάσουμε το δίκτυο ύδρευσης ώστε να μην χάνεται το πολύτιμο νερό μας, να ανακατασκευάσουμε και να επεκτείνουμε το δίκτυο αποχέτευσης ώστε να μην μολύνεται το φυσικό περιβάλλον.
Εμείς έχουμε ήδη σηκώσει τα μανίκια ! Έχουμε διαπιστώσει τα προβλήματα, έχουμε προτάσεις , έχουμε σχεδιάσει  την αντιμετώπιση των προβλημάτων και ξεκινήσαμε τον αγώνα, η κα Συμιακάκη δραστηριοποιείται  από 10ετίας την υπόθεση της αναβάθμισης του αεροδρομίου, του οποίου η πρώτη φάση προχωρά προς υλοποίηση, έχουμε προτάσεις για το νέο λιμάνι,  την πεζοδρόμηση και ανάπλαση της ανατολικής παραλίας σε συνδυασμό με μία μεγάλη και καλά οργανωμένη σύγχρονη μαρίνα ώστε να γίνει η Σκιάθος σταθμός για τον θαλάσσιο τουρισμό  και πολλά άλλα έργα που θα αναβαθμίσουν την Σκιάθο και θα αναδείξουν με σεβασμό και καλαισθησία το φυσικό της περιβάλλον.
Τώρα εάν κάποιοι μας κατηγορούν για το γεγονός,  ότι έχουμε ΟΡΑΜΑ για το νησί μας, δηλώνουμε ΕΝΟΧΟΙ κι όταν προχωρήσουμε στην υλοποίηση να μας καταδικάσουν!

Παράλληλα ασφαλώς οφείλουν οι σημερινοί τοπικοί ηγέτες να πάρουν κάποιες δυναμικές αποφάσεις, παραβλέποντας έστω για μία φορά το πολιτικό κόστος, τις τοπικιστικές συμπεριφορές απληστίας και προσωπικού κέρδους που ΘΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΟΥΝ ΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΖΗΜΙΑ «ΥΠΟΘΗΚΕΥΟΝΤΑΣ» ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ, όπως η συνέχιση της ψήφισης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού, πάντα σε ένα πλαίσιο που δεν αδικεί τους πολίτες της Σκιάθου, αλλά παράλληλα να στηρίζει σε έργα ανάπτυξης και υποδομής. Έτσι θα  κερδίσουμε ωφέλιμο και πολύτιμο χρόνο για την υλοποίηση των έργων υποδομών, εφόσον θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες των έργων  που συμπεριλαμβάνονται στο Γ.Π.Σ. και θα αποκτήσουν αυτομάτως χωροθέτηση για να γλιτώσουμε χρόνο και χρήμα που εκ των πραγμάτων δεν διαθέτουμε. 
Είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, η καθυστέρηση εφαρμογής της Επέκτασης του σχεδίου πόλεως του 1991,  η οποία δεν έχει προχωρήσει ακόμη ουσιαστικά, ενώ με πολιτική απόφαση θα έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 3-4 χρόνια.
Μόνο όμως μέσα από δυναμικές και τολμηρές πρωτοβουλίες, θα μπορέσουμε να ελπίσουμε σε μία αειφόρο και ποιοτική ανάπτυξη  και ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ να μας στερήσει  το δικαίωμα να οραματιζόμαστε να ερευνούμε, να σχεδιάζουμε και να διεκδικούμε το καλύτερο δυνατόν για το νησί μας επειδή απλά ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΤΥΧΕΙ ΣΤΑ ΜΙΚΡΑ και  ΔΑΙΜΟΝΟΠΟΙΟΥΝ  ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ.  

Νέα Προοπτική για τη Σκιάθο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου